Pilates

PILATES: system ćwiczeń wymyślony na początku XX wieku przez Niemca Josefa Humbertusa Pilatesa, którego celem miało być rozciągnięcie i uelastycznienie wszystkich mięśni ciała. System pilates to połączenie jogi, baletu i ćwiczeń izometrycznych.

Jakie efekty daje pilates?

Pilates m.in. wzmacnia kręgosłup, poprawia postawę ciała, samopoczucie i świadomość własnego ciała. Nieskomplikowane ćwiczenia przeznaczone dla osób w każdym wieku i o różnym poziomie sprawności fizycznej.

  • Wzmacnia mięśnie całego ciała
  • Pilates zwiększa w szczególności siłę mięśni brzucha, a także pleców i pośladków. Ponadto pilates wzmacnia mięśnie dna miednicy – te, które podtrzymują pochwę, pęcherz moczowy i macicę.

  • Poprawia postawę ciała
  • Dzięki systematycznemu ćwiczeniu sylwetka jest wyprostowana i bardziej stabilna. Osoby ćwiczące pilates mają mniejszą skłonność do garbienia się i nie dokuczają im bóle pleców.

  • Zapobiega problemom z kręgosłupem
  • Pilates został wymyślony głównie z myślą o osobach, które mają kłopoty z kręgosłupem. Pilates wzmacnia bowiem mięśnie stabilizujące i podpierające kręgosłup oraz inne mięśnie, dzięki którym pozycja kręgosłupa jest stabilna.

  • Uczy prawidłowej techniki oddychania
  • Pozwala kontrolować oddech i uczy oddychać w sposób prawidłowy.

  • Poprawia koordynację ruchową i koncentrację
  • Pilates poprawia koordynację ruchową, uczy, jak zachować równowagę (pilates polega m.in. na uruchomieniu mięśni głębokich i utrzymaniu przy tym równowagi). Ponadto poprawia koncentrację, ponieważ wymaga skupienia, które jest potrzebne, aby udało się wyodrębnić konkretne mięśnie i wykonywać precyzyjne ruchy.

  • Relaksuje
  • Pilates prowadzi do wyciszenia, zmniejsza stres, przywraca równowagę psychiczną.